Focșani. Memorandum către Guvern pentru salariații de la Transport Public

focsani.-memorandum-catre-guvern-pentru-salariatii-de-la-transport-public
Distribuie stire

Societatea de Transport Public vrea să fie exceptată de la măsurile de austeritate impuse de Guvern anul trecut, prin legea 296. În ședința de astăzi a Consiliului Local va fi discutată o analiză prezentată de TPL Focșani în care sunt menționate câteva dintre efectele legii menționate asupra societății, respectiv diminuarea veniturilor salariaților și blocarea angajării de șoferi pentru autobuzele care circulă în municipiu și în localitățile limitrofe. Dacă va fi aprobată analiza activității TPL Focșani, va fi înaintat un memorandum către Guvern pentru a fi exceptată societatea focșăneană de la prevederile legii 296 din 2023.

Analiza realizată de TPL Focșani arată că aplicarea măsurilor de austeritate ar duce la o reducere a veniturilor de la 9240 lei la 4160 lei, anual, pentru o persoană. Adică o diminuare cu 55%, din care va trebui scăzută și contribuția la sănătate care trebuie plătită din acest an pentru tichetele de masă. Ori, reducerea veniturilor salariale va avea un impact negativ asupra activității societății în condițiile în care este nevoie de motivarea angajaților prin salarii decente și nu diminurea celor existente. „Aplicarea acestei măsuri conduce la diminuarea nivelului drepturilor salariale față de nivelul actual, deși motivarea forței de muncă prin factorul salariale a fost identificată ca necesară pentru asigurarea pe termen lung a unor performanțe operaționale comparabile, precum și pentru reducerea fluctuației de personal, în special în zonele critice cheie – conducători auto, personal întreținere parc auto. Această măsură va acutiza nemulțumirea salariaților și imposibilitatea de acordare a unui salariu satisfăcător care să asigure recrutarea de personal necesar”, se arată în analiza realizată de societatea focșăneană.

O altă măsură de austeritate care afectează activitatea TPL Focșani este blocarea angajărilor, în condițiile în care deja există un deficit de conducători auto. Analiza arată că, practic, va fi imposibil de menținut planul de transport pe rutele existente în condițiile în care Transport Public asigură rute atât în interiorul municipiului dar și către localitățile limitrofe care fac parte din Asociația Metropolitan Trans.

Nu în ultimul rând, se dorește exceptarea de la prevederea prin care se interzice acordarea de premii, prime sau bonuri pentru operatorii economici care înregistrează pierderi contabile. Deși societatea de Transport Public nu înregistrează pierderi contabile din anii precedenți și nerecuperate, se atrage atenția că o astfel de prevede ar încălca Contractul Colectiv de Muncă încheiat la nivel de societate și care prevede acordarea de ajutoare sociale, tichete de masă. „Dezvoltarea transportului public local, ca o alternativă viabilă a transportului cu autoturismul propriu se poate realiza printr-un parc de autovehicule cu un anumit standard de calitate și existența, în primul rând, a necesarului optim de conducători auto. Creșterea numărului de personal, asigurarea siguranței călătorilor se poate efectua doar prin asigurarea unor condiții atractive de muncă și salarizare în contextul crizei actuale de conducători auto…

 » Citeste mai departe

https://voceamoldovei.ro/suprafata-irigabila-din-vrancea-va-creste-cu-3-000-hectare/

Distribuie stire

Stiri recomandate