Lars Carlstrom avertizează că recesiunea amenință UE. Ce se întâmplă cu motoarele cu ardere internă
Lars Carlstrom este CEO-ul companiei producătoare de baterii Italvolt. El a tras un semnal de alarmă cu privire la consecințele economice dure care vor lovi Europa, dacă se va renunța prematur la motoarele cu ardere internă.
El a subliniat că o astfel de schimbare ar putea provoca pierderea a un milion de locuri de muncă și ar putea declanșa o recesiune semnificativă (mega recesiune) în regiune.
Această atenționare vine într-un moment în care atât industria auto, cât și cea a bateriilor se confruntă cu presiuni din partea autorităților pentru a reduce emisiile de carbon și pentru a încuraja tranziția către vehiculele electrice.
Lars Carlstrom a atras atenția că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de mașini care funcționează cu motorină și benzină începând din 2035 reprezintă o amenințare economică semnificativă pentru întregul continent.
Deși compania pe care o conduce este implicată în producția de baterii pentru vehicule electrice, el și-a exprimat îngrijorarea că o interdicție de acest gen ar putea conduce la o care ar putea dura pe durata întregii noastre vieți, conform informațiilor de la RMX.
„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze. (…)
Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045? ”, a declarat Lars Carlstrom, CEO al producătorului de baterii Italvolt, pentru publicația Recharge.
Deși reprezintă un producător care ar avea de câștigat de pe urma acestei decizii de la nivelul UE, Carlstrom i-a îndemnat pe politicieni și reprezentanții industriei să fie realiști.
Lars Carlstrom / SURSA FOTO: Italvolt Lars Carlstrom afirmă că UE nu are infrastructură pentru implementarea acestei decizii
Un alt aspect esențial este construirea infrastructurii necesare pentru a susține creșterea vehiculelor electrice, un domeniu în care Lars Carlstrom a subliniat că încă nu s-au făcut progrese suficiente.
„Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA. (…) Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru.
Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a argumentat el.
Lars Carlstrom a mai subliniat că bateriile actuale pentru vehiculele electrice nu sunt încă la nivelul necesar pentru a concura eficient cu motoarele cu ardere internă.